سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین بازی های پلی استیشن 4 که صاحبان PS4 باید داشته باشند

پلی استیشن 4 محبوب‌ترین کنسول بازی جهان محسوب می‌شود. عوامل زیادی هم در برتری PS4 وجود دارد، اما مهم‌ترین و بزرگترین ویژگی آن بازی‌هایی است که برای این کنسول طراحی می شود. این کنسول نه تنها بسیاری از بازی‌های کلی که قابل بازی در سایر دستگاه‌ها (مانند Xbox One) هستند را اجرا می‌کند، بلکه بازی‌های انحصاری آن نیز شگفت انگیز و متنوع است. تقریبا نیمی از لیست بهترین بازی های پلی استیشن 4 که در زیر مشاهده می‌کنید، (و نه همه) انحصاری PS4 است؛ اما در هر صورت بازی‌های غیر انحصاری آن نیز ارزش زیادی برای تجربه دارند. با تکراتو همراه باشید.

25 مورد از بهترین بازی های پلی استیشن 4

The Witness

The Witness

در بازی The Witness شما در جزیره‌ای رنگارنگ، آرام و پر از معما تنها هستید و کارتان حل کردن این معماها و پازل‌ها است. برخی از آن‌ها بسیار آسان است و برخی هم شما را تا سر حد جنون می‌برد. هیچ بازی دیگری مانند این نیست.

The Last Guardian

The Last Guardian

بازی The Last Guardian نیز مانند The Witness دارای معماهایی است، اما علاوه بر آن مضمون عشق و دوستی را نیز داراست. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این بازی سبک هنری شبیه نقاشی‌های دستی آن است که بیشتر، فکرها را به سمت فیلم‌های استودیو جیبلی می‌برد. این بازی انحصاری PS4 است.

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

در واقع شما هرگز به سرانجام چیزی در بازی The Witcher 3 نمی‌رسید. تعداد وظایف و ماموریت‌های جانبی بسیار زیاد است. و این، میزان گستردگی سطوح این بازی فانتزی و جهان باز را نشان می‌دهد و جوایز متعددی را نیز در سال 2015 بدست آورده است.

Gone Home

Gone Home

بر خلاف اکثر بازی‌های دیگر در این لیست، Gone Home یک بازی بسیار زیبا و داستان روایی است که می‌توانید آن را در 1 تا 3 ساعت به پایان برسانید. هر چند که بازی گسترده نیست، اما به یاد ماندنی است.

Overwatch

Overwatch

Overwatch یک بازی چند نفره آنلاین است و نمی‌توان آن را تک نفره بازی کرد و کاراکترها، سطح‌های بازی، تنظیمات و مسابقات زیادی دارد. این بازی مناسب زمانی است که نمی‌دانید چه بازی انجام دهید.

Inside

Inside

بازی دیگری که تمام کردن آن تنها چند ساعت زمان می‌برد، Inside است که یک بازی ماجراجویی دارای معما است و پایان مرگباری دارد که انتظارش را نمی‌کشید.

Destiny

Destiny

Destiny یکی از رضایت بخش‌ترین بازی‌های تیراندازی خواهد بود که تا کنون بازی کرده‌اید. توسعه دهنده این بازی Bungie بوده که قبلا Halo را ساخته است. حال و هوای علمی-تخیلی Destiny نیز مشابه Halo است که در آن به کشتن بیگانه‌ها می‌پردازید؛ اما تمرکز اصلی آن سفارشی سازی شخصیت‌ها با ابزارها و سلاح‌های اختصاصی است. بازی Destiny 2 نیز در 6 سپتامبر (29 شهریور) عرضه خواهد شد.

Psychonauts

Psychonauts

این بازی انحصاری برای ایکس باکس عرضه شده بود، و نسخه پلی PS4 آن نیز عرضه شده است. گرافیک این بازی در اولویت بعدی نسبت به داستان، دیالوگ‌ها، شوخی‌ها و سبک آن قرار دارد، که سطح مطلوبی دارند.

Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider

برای هر کسی که به بازی‌های ماجراجویانه علاقه دارد، Rise of the Tomb Raider انتخابی هیجان انگیز است و با سلاح‌ها و تجهیزاتی که دارد، رضایت بخش است.

Abzu

Abzu

همه بازی‌ها که نباید پر استرس باشند. Abzu یک بازی عالی است چون می‌توان گفت که امکان مردن در آن وجود ندارد، مراحل نیز معمایی است و در یک اقیانوس زیبا اتفاق می‌افتد. کار شما با موجودات دریایی و نجات دادن سیاره است. طول این بازی تنها چند ساعت است، اما گردشی فوق العاده است.

Resident Evil 7: Biohazard

Resident Evil 7: Biohazard

 Resident Evil 7 نفسی تازه برای این سری بازی زامبی است. این بار، پرستپکتیو بازی اول شخص و ماجرای ان سرگردانی در یک خانه مخروبه در نزدیکی باتلاقی در لوئیزیانا است. این بازی خیلی متمرکز است و البته خیلی طولانی نیست.

Flower

Flower

توصیف Flower کمی سخت، اما انجام آن شگفت انگیز است. شما به عنوان یک گلبرگ شناور در باد، باید دیگر گلبرگ‌ها را جمع آوری کنید. این از آن بازی‌های دوست داشتنی است که همه می‌توانند بازی کنند؛ و همینطور انحصاری پلی استیشن است.

Infamous Second Son

Infamous Second Son

 اگر به ایده داشتن ابرقدرت‌ها و رها کردن آن‌ها در محیطی بزرگ و جهان باز (مخصوصا شهر سیاتل)، علاقه دارید، Infamous Second Son گزینه شماست. این بازی نیز انحصاری پلی استیشن 4 است.

Titanfall 2

Titanfall 2

 کمپین تک نفره Titanfall 2 ممکن است یکی از بهترین‌ها بعد از سه گانه Halo باشد. حالت چند نفره آن نیز مناسب است. اگر به بازی‌های شوتینگ که در آن دارای قدرت‌های ویژه نیز هستید، علاقه مندید، Titanfall 2 بازی متعادلی با توجه به سلیقه شماست.

The BioShock Collection

The BioShock Collection

کالکشن BioShock شامل بازی‌های BioShock و Bioshock 2 و Bioshock: Infinite است که ماجراجویی اول شخص فوق العاده‌ای را در خود جای داده‌اند. پیشنهاد می‌شود که کالکشن آن را بگیرید، مخصوصا اگر هیچ کدام از بازی‌های Bioshock را تجربه نکرده‌اید.

Nioh

Nioh

گیم پلی و محیط بازی Nioh بسیار شبیه به Dark Souls است، اما با نینجاها و سامورایی‌ها. ریتم این بازی سریع و همچنین طولانی است. این بازی نیز انحصاری PS4 است.

Fallout 4

Fallout 4

مانند همه Falloutها، Fallout 4 نیز دارای تعدا زیادی از کاراکترهای بیاد ماندنی، سلاح‌های دیوانه وار، دشمن و ماموریت‌هاست.

Dark Souls 3

Dark Souls 3

Dark Souls 3 یک بازی فوق العاده سخت و فوق العاده قابل تقدیر است. یک پس زمینه غنی نیز وجود دارد که محیط پیرامون و دشمان شما را شرح می‌دهد، و ارجاعات زیادی نیز به اولین بازی Dark Souls می‌شود.

Doom

Doom

Doom یک بازی شوتر در سبک آرکید و با ریتم تند است که بی حرکت ایستادن در آن در اغلب اوقات به معنای مرگ فجیع است. نگاه، احساس و سرعت این بازی استثنایی و یک سرگرمی خالص است.

Rocket League

Rocket League

 بازی Rocket League نیز مانند Overwatch در زمان‌هایی که نمی‌دانید چه بازی انجام دهید، مناسب است. که در آن فوتبال و به جای افراد با اتوموبیل‌ها بازی می‌کنید. در این بازی مقداری از هر چیز (مسابقه، مبارزه و ورزش) وجود دارد.

Uncharted 4

Uncharted 4

حتی اگر بازی قبلی Uncharted را نیز انجام نداده باشید، Uncharted 4 لذت بخش خواهد بود. این بازی انحصاری PS4 است.

Journey

Journey

یکی از بازی‌های کمیاب و دوست داشتنی که بهتر است چگونگی انجام و روند آن بازگو نشود، چون کشف آن یکی از بهترین بخش‌های بازی محسوب می‌شود. این بازی بیشتر از هر چیز به یک تجربه مانند است؛ و موسیقی آن نیز عالی است. journey انحصاری PS4 است.

Hohokum

Hohokum

Hohokum یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌هایی است که می‌توان نام برد. شما در نقش یک موجود شبیه مار بازی می‌کنید که با حرکت در میان جهان‌هایی متفاوت معماهایی را حل می‌کنید. هر جهان یک شگفتی به همراه دارد، و هر کاراکتر، پازل، و هر لحظه یک جذابیت. این بازی انحصاری پلی استیشن 4 است.

Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn شبیه یک بازی ماجراجویی معمولی به نظر می‌رسد، اما همه چیز به جز معمولی است. این بازی شبیه فیلم‌های هالیوود، و شاید دارای بهترین داستان یا روایت افسانه‌ای در بین هر بازی ویدیویی دیگری که تا کنون ساخته شده است. Horizon انحصاری PS4 است.

Bloodborne

Bloodborne

این بازی بسیار شبیه به سری Dark Soul است و توسط همان توسعه دهنده ساخته شده است؛ اما ریتم Bloodborne سریع‌تر و دارای تمی ترسناک کیهانی و یادآور نویسنده آمریکایی، اچ.پی لاوکرفت است. هر چه بیشتر به عمق این بازی بروید، بیشتر احساس چیرگی ترس را حس خواهید کرد. این بازی نیز انحصاری PS4 است.
.
منبع: businessinsider

تکراتو