سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آهنگساز برنده اسکار در تالار وحدت

موسیقی ما - نیکولا پیووانی آهنگساز و رهبر ارکستر مشهور ایتالیایی به ایران می‌آید تا علاوه بر حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر، در تالار وحدت هم روی صحنه برود.
 
میکولا پیووانی که سابقه همکاری با فیلمسازان نامداری چون فدریکو فلینی، برادران تاویانی و مارکو بلوکیو را دارد، پنجم اردیبهشت‌ماه مصادف با 25 آوریل در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و در این کنسرت منتخبی از قطعاتی که پیش از این برای تعدادی از فیلم‌های سینمایی ساخته است، اجرا می‌کند که در یک سانس و ویژه مهمانان جشنواره و مدعوین است.
 
پیووانی برای بیش از 130 فیلم موسیقی متن ساخته و برای‌ «زندگی زیباست» (1997) به کارگردانی روبرتو بنینی اسکار بهترین موسیقی فیلم را از آن خود کرد.
 
او موسیقی متن سه فیلم «مصاحبه»، «جینجر و فرد» و «صدای ماه» به کارگردانی فلینی را ساخته و بعد‌ها باله‌ای با نام «باله فلینی» را تصنیف کرد. موسیقی برنده اسکار فیلم «زندگی زیباست» در سال 2000 نامزد دریافت جایزه گرمی در رشته «بهترین موسیقی متن برای سینما، تلویزیون و دیگر رسانه‌های بصری» شد.
 
از میان فیلم‌هایی که نیکولا پیووانی برای آن‌ها موسیقی تصنیف کرده می‌توان به «هیولا را در صفحه اول سیلی بزن» (مارکو بلوکیو، 1972)، «عطر بانوی سیاه‌پوش» (فرانچسکو باریلی، 1974)، «ردپا روی ماه» (لوئیجی باتزونی، 1975)، «جهش در تاریکی» (مارکو بلوکیو، 1980)، «شب سن لورنزو» (برادران تاویانی، 1982)، «کائوس» (برادران تاویانی، 1984) اشاره کرد.
 
پیووانی اعتقاد دارد ساختن موسیقی متن برای فیلم‌های زیاد باعث درجا زدن موسیقی‌دان می‌شود اما در تئا‌تر، موسیقی بالا‌تر از هر هنری است. پیووانی در زمینه تئاترهای موزیکال نیز فعالیت دارد و در حوزه موسیقی ارکسترال و مجلسی نیز کار می‌کند.
 
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 19 تا 27 آوریل 2018 (30 فروردین تا 7 اردیبهشت 1397) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

موسیقی ما