سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعهدهنده Metro Exodus دلیل جهان باز نبودن بازی را توضیح میدهد

هیو بینان در گفتگو با وب‌سایت گیمینگ‌بولت در خصوص جهان باز نبودن بازی Metro Exodus و موارد دیگر صحبت‌هایی را ارائه کرد.

بدون شک گیم پلی باز و بزرگ بودن مقیاس بازی Metro Exodus نسبت به نسخه‌های قبل را می‌توان از مواردی دانست که باعث هیجان بازیکنان برای تجربه آن شده است. با این حال، اگر نگران این هستید که تلاش توسعه‌دهندگان برای بزرگ‌‌تر کردن بازی Metro Exodus در نهایت منجر به دور شدن بازیکنان از خط داستانی شود، بر اساس صحبت‌های هیو بینان، مدیرکل برند جهانی کمپانی دیپ سیلور، نگرانی شما بی مورد است. در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که اخیرا هیو بینان مصاحبه‌ای با وب‌سایت گیمینگ‌بولت داشته است و صحبت‌هایی را درباره بازی Metro Exodus ارائه کرده است. ایشان در این مصاحبه گفته است که استودیو فور ای گیمز تلاش می‌کند تا میان تمرکز روی خط داستانی و آزادی عمل بازیکنان برای گشت‌وگذار در محیط تعادل کاملی برقرار سازد و همچنان شاهد رویکرد مبتنی بر روایتی که طرفداران از تجربه بازی‌های مترو انتظار دارند، باشیم. بینان در این‌باره اذعان داشت:

فکر می‌کنم اولین و مهم‌ترین مورد این است که ما در حال ساخت نسخه جدیدی از مجموعه بازی‌های مترو هستیم و زمان زیادی را صرف قدم گذاشتن در مسیر درست کرده‌ایم. بازی Metro Exodus همچنان حس‌وحال بازی‌های مترو را برای بازیکنان تداعی می‌کند. طرفداران مترو انتظار یک داستان قوی را دارند. فکر می‌کنم گاهی اوقات بازی‌های جهان باز نمی‌توانند به دلیل فعالیت‌ها و ماموریت‌های جانبی زیادی که تنها باعث سردرگم شدن بازیکنان می‌شوند، حس‌وحال داستان را به طور کامل منتقل کنند. بنابراین سعی کردیم از روشی استفاده کنیم که برای این بازی مناسب باشد و به بازیکنان دلیلی بدهد تا بازی را ادامه دهد.

تمام مواردی که بازیکنان از محیط‌های باز می‌خواهند، به آزادی عمل برای گشت‌وگذار و رفتن به مکان‌های بکر خلاصه می‌شود که ما اساسا این موارد را در محیط‌های بازی Metro Exodus قرار داده‌ایم. شما در این بازی شاهد هیچ‌گونه ماموریت جانبی بیهوده‌ای نخواهید بود. بازیکنان به تکمیل ماموریت‌های جانبی اقدام می‌کنند، اما نه به این خاطر که مجبور به انجام این کار هستند؛ بلکه به این خاطر که این ماموریت‌ها سرگرم‌کننده و جذاب خواهند بود. در این بازی باید برای رسیدن به هدف خاصی تلاش کنید، اما این کاملا به شما بستگی دارد که می‌خواهید به کاوش در محیط بپردازید یا خیر. در واقع هدف برقراری تعادل بین بازی‌های جهان‌باز و بازی‌های خطی است. ما فکر می‌کنیم که بازی Metro Exodus حس‌وحال میانه منحصربه‌فردی را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد. 

وقایع بازی Metro: Exodus در سال 2036 در یک زمین پساآخرالزمانی که در اثر یک جنگ هسته‌ای در حدود 20 سال پیش در 2013 ویران شده است، اتفاق می‌افتد. این بازی وقایع پس از داستان بازی Metro: Last Light را روایت می‌کند و به مانند دو بازی قبلی این مجموعه بازیکنان در نقش آرتیوم 22 ساله قرار می‌گیرند که از مترو واقع در مسکو فرار می‌کند و با گروه Spartan Rangers عازم یک سفر به خاور دور (آسیای شرقی) می‌شود. به این دلیل که سال‌ها از وقایع بازی قبلی می‌گذرد، در این بازی شاهد هیولاهای وحشتناکی خواهیم بود. به گفته توسعه‌دهندگان، هر شهر در بازی Metro Exodus اندازه‌ای بین سه تا چهار کیلومتر مربع خواهد داشت. بازی Metro Exodus در ابتدا قرار بود تا در پاییز سال جاری برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوتر عرضه شود، اما با تاخیر مواجه شد و انتشار آن به خاطر پولیش بیشتر به سوم اسفندماه 1397 (22 فوریه 2019) موکول شد. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.

زومجی