سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعات اولیه منتشر شده از بازی Nioh 2

بازی Nioh 2 قصد دارد با حفظ المان‌های اصلی نسخه اول خود، موارد جدیدی را در دسترس کاربران قرار بدهد تا تجربه متفاوت و عمیق‌تری را کسب کنند.

بازی Nioh یکی از آثاری بود که پروسه ساخت و نشرش تقریبا 11 سال طول کشید و استودیو تیم نینجا (Team Ninja)، سازنده بازی Nioh، نشان داد که پس از گذشت این همه سال، هنوز هم می‌تواند اثری دلچسب و موفق را در دسترس مخاطبان قرار بدهد. بازی Nioh با اینکه برگرفته از آثاری نظیر سری Dark Souls و بازی Bloodborne بود اما توانست به واسطه نوآوری‌هایی که داشت، شکل جدیدی از بازی‌های این سبک را ارائه دهد. Nioh همانند آثار ذکر شده دارای ضربات سبک و سنگین بود و سیستم شخصی‌سازی به شکلی بود که می‌توانستید شخصیت خود را در بخش‌های مختلفی نظیر قدرت ضربات سبک، قدرت ضربات سنگین، نوار سلامت و سایر موارد ارتقا دهید. در کنار این موارد بازی Nioh دارای المان‌های جدیدی بود که می‌توان به ساختارهای مبارزه‌ای بازی اشاره کرد که Stance نام داشتند. Stanceها در سه نوع مختلف به شکلی تعبیه شده بودند که مخاطب می‌توانست با توجه به شیوه مبارزه‌ای خودش، آن‌ها را تنظیم کند و دشمنان را از بین ببرد.

Nioh

از نظر داستانی Nioh روایت‌گر زندگی شخصی به نام ویلیامز بود که برای آزادی روح نگهبان خود پا به دنیای سامورایی‌ها گذاشت تا ادوارد کیلی را شکست دهد و در این راه وارد ماجراهای بزرگ‌تری شد. یکی از ویژگی‌های داستانی بازی Nioh، شخصیت‌پردازی شخصیت‌های بازی بود که به خوبی هرچه تمام‌تر انجام شده‌ بودند و تیم سازنده توانسته بود با الهام گرفتن از منابع تاریخی و جنگ‌های معروف، دنیای جدیدی را خلق کند. حال در جریان نمایشگاه E3 2018 و کنفرانس خبری سونی، بازی Nioh 2 با انتشار یک ویدیو سینمایی معرفی شد و خوشحالی هواداران نسخه اول را به دنبال داشت. با اینکه تریلر معرفی بازی Nioh 2 اطلاعات زیادی را در دسترس مخاطب قرار نمی‌داد اما در جریان گفت‌وگوهای تیم سازنده با رسانه‌های مختلف، اطلاعاتی از دنیای بازی در دسترس قرار گرفته است. اولین مورد این است که تیم سازنده قصد دارد المان‌های اصلی و خاص نسخه پیشین را در نسخه دوم نیز قرار بدهد. از این‌رو شاهد مواردی مثل Ki Pulse (نوار انرژی بازیکنان و دشمنان)، روح‌های نگهبان و Stanceهای مبارزه‌ای هستیم. از طرفی فومیهیکو یاسودا، کارگردان بازی Nioh 2، اعلام کرده است که تیم سازنده به دنبال تغییرات طبیعی روی بازی است و قصد ندارد به واسطه تغییرات اساسی، ساختار بازی را تغییر دهد. به عبارتی بازی Nioh 2 یک نسخه ارتقا یافته از ویژگی‌های نسخه اول است و بازیکنان می‌توانند المان‌های آشنای Nioh را در نسخه دوم مشاهده کنند.

Nioh

یاسودا در ادامه صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرده است که از عرضه و عملکرد بازی Nioh بسیار خوشحال هستند. این بازی یکی از آثار موفقی است که کوئی تکمو (Koei Tecmo)، ناشر بازی Nioh، آن را عرضه کرده است و در ماه اول عرضه خود توانست یک میلیون نسخه فروش داشته باشد و حال، فروش بازی به بیش از دو میلیون نسخه رسیده است. تیم سازنده بازی Nioh در نسخه اول به دلیل تجربه کم‌شان نتوانستند به تعدادی از ایده و خواسته‌های خود برسند و به نظر می‌رسد اعضای تیم نینجا و کوئی تکمو مصمم هستند تا در نسخه دوم، مواردی را که در ذهن‌شان بوده است با موفقیت پیاده کنند. البته در این میان به این مورد اشاره کنم که شاید فکر کنید واژه «کم تجربه» برای تیمی که در گذشته Ninja Gaiden را توسعه داده است، واژه مناسبی نیست اما، حقیقت اینجا است که Nioh اثری کاملا مجزا و متفاوت با Ninja Gaiden است و المان‌های نقش‌آفرینی بسیاری را در خود جای داده است و به صورت کامل به مخاطب اجازه می‌دهد تا مهارت‌های مد نظرش را آزاد کند یا شکل ظاهری شخصیت خود را تغییر دهد.

تیم سازنده Nioh 2 از نسخه اول درس‌های مختلفی گرفته است و تمامی بازخوردهای مخاطبان را مطالعه کرده‌اند. از این‌رو قصد دارند المان‌های نقش آفرینی را از طریق Nioh 2 به سطح جدیدی برسانند و این نسخه نیز همانند بازی Nioh، یک نسخه بتا خواهد داشت که هنوز زمان دقیق آن اعلام نشده است. از گذشته تا به امروز سازنده‌هایی که صدای مخاطب خود را شنیده‌اند، توانسته‌اند آثار موفقی را خلق کنند یا مشکلات بازی خود را به خوبی رفع کنند و کمپانی کوئی تکمو و استودیو تیم نینجا، حساب ویژه‌ای روی این بخش باز کرده‌اند تا بهترین محصول را در دسترس مخاطبان‌شان قرار بدهند.

بازی Nioh 2

در نمایش بازی Nioh 2، اثری از ویلیام نبود و این سوال پیش می‌آید که شاید داستان نسخه دوم، جدا از نسخه اول باشد اما، یاسودا تضمین کرده است که داستان Nioh 2، ارتباط مستقیمی با نسخه اول دارد. همچنین یاسودا گفته است که در روزهای آینده اطلاعات بیشتری از داستان و دنیای Nioh 2 منتشر می‌شود. با این حال می‌توان انتظار داشت که در رویدادهای پیش روی، اخبار بیشتری حول بازی Nioh 2 منتشر شود. البته در این میان یک نکته بسیار مهم در مورد داستان بازی Nioh 2 بگویم و آن هم این است که با اینکه داستان نسخه دوم، ارتباط مستقیمی با نسخه اول دارد اما ویلیام شخصیت اصلی داستان نخواهد بود بازیکنان می‌توانند شخصیت‌شان را با دستان خودشان طراحی و شخصی‌سازی کنند. همچنین تیم سازنده وعده یک بخش شخصی‌سازی بسیار عمیق و کارامد را داده است. با این حال امیدواریم ویلیام را جزو شخصیت‌های بازی مشاهده کنیم. همچنین در ویدیو معرفی بازی شاهد این بودیم که یکی از سامورایی‌ها خود را به یوکای، شیاطین بازی Nioh، تبدیل کرد. کارگردان بازی Nioh در جریان مصاحبه‌ی خود اعلام کرده است که برخلاف نسخه اول بازی که مبارزات در قالب نبردهای سامورایی علیه یوکای و سامورایی علیه سامورایی بود، در نسخه دوم نبردهای یوکای علیه یوکای نیز به بازی اضافه شده است و می‌توانید خود را به یوکای تبدیل کنید تا شاهد مبارزات سرعتی و خشن‌تری باشید.

در بازی‌هایی با سبک و سیاق سری سولز، یکی از مواردی که به صورت روتین‌وار تجربه می‌کنید، مردن است. در نقطه به نقطه بازی امکان دارد بارها و بارها بمیرید و پس از هر بار مردن، شوق شما برای تجربه‌ی مجدد بازی بیشتر می‌شود. در بازی Nioh این مورد به خوبی به چشم می‌خورد و به واسطه چالش‌ها و تله‌های مختلف و همچنین وجود باس‌های نفس‌گیر، بازیکنان بارها و بارها طعم تلخ و شیرین مرگ را می‌چشیدند. حال در بازی Nioh 2 مرگ‌های بیشتری را تجربه خواهید کرد. به عبارتی «مرگ شما را متزلزل می‌کند». حال این شما هستید و محیط‌هایی که با ورود به آن‌ها، مرگ را با گوشت و استخوان‌تان حس خواهید کرد.

زومجی