سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آهنگساز نامزد دریافت اسکار فوت کرد

آهنگساز نامزد اسکار، جان موریس (John Morris) در سن 91 درگذشت‌. طبق گفته‌ی دختر موریس، برانون موریس (Bronwen Morris)، پدرش در خانه‌اش در Red Hook در نیویورک بدلیل عفونت دستگاه تنفسی فوت کرد. با سینماگیمفا همراه باشید.

این آهنگساز که در بخش بهترین آهنگ فیلم Blazing Saddles و همچنین بهترین آهنگسازی فیلم The Elephant Man نامزد دریافت اسکار شد، در طول حرفه کاری‌اش چندین جایزه گرفت. از او در جایزه امی سال 1979 بخاطر آهنگ‌سازی برنامه کودکان شبکه NBC، یعنی Special Treat یاد شد و چندین جایزه‌ی ASCAP برای آهنگ فیلم Coach دریافت کرد. موریس بیشتر بخاطر ارتباطش با مل بروکس (Mel Brooks) و جن وایلدر (Gene Wilder) مشهور شد که بخاطر خیلی از کمدی‌های کلاسیک‌شان از جمله Young Frankenstein و Spaceballs نمره بالایی گرفت.

فوت موریس را روزنامه The New York Times اعلام کرد. علاوه بر دخترش، وی پنج نوه و دو نتیجه دارد. پسر موریس، ایوان، سال 2014 فوت شد. او مردی به شدت خجالتی بود که بخاطر شلوغی نواختن پیانو در کنسرت را نپذیرفت و ترجیح داد بعنوان آهنگساز برای خواننده‌ها پیانو بنوازد و وقتی آهنگسازی نمی‌کرد، بعنوان مدیر و رهبر رقص در Broadway کار می‌کرد. مل بروکس (Mel Brooks) بعنوان اولین دست راست احساسی‌اش توصیف کرد و آن‌ها اولین بار روی دو قطعه موسیقی کوتاه Broadway یعنی Shinbone Alley سال 1957 و All-American سال 1962 کار کردند. وقتی بروکس شروع به فیلم‌سازی کرد، از دوست قدیمی‌اش، موریس خواست تا آهنگسازی اولین فیلمش، The Producers، را برعهده بگیرد.

این باعث شد مسیر جدید کاری برای موریس آغاز شود که به آهنگسازی برای هر فیلم بروکس ادامه داد. به دنبال همکاری جن وایلدر و بروکس در فیلم Young Frankenstein، موریس آهنگ خیلی از فیلم‌های وایلدر از جمله The Adventure of Sherlock Holmes’ Smarter Brother و The Woman In Red را ساخت. از موریس نیز بخاطر کارش در بخش آهنگسازی فیلم‌های کلاسیک مانند Clue و Dirty Dancing یاد می‌شود.

منبع: screenrant

گیمفا


آیا جان ویلیامز خود را از ساخت موسیقی برای سری جنگ ستارگان بازنش

به‌تازگی جان ویلیامز (John Williams)، آهنگساز افسانه‌ای 86 ساله‌ی دنیای سینما، که به تازگی پنجاه و یکمین نامزدی خود در مراسم اسکار را هم تجربه کرده است، اعلام کرده که قصد دارد پس از آهنگسازی نهمین قسمت سری Star Wars «جنگ ستارگان» خود را از ساخت آهنگ برای این سری بازنشسته کند. برای جزییات بیش‌تر با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

جان ویلیامز (John Williams) در جدیدترین مصاحبه‌ی خود اظهار کرده است که پس از Star Wars: Episode IX «جنگ ستارگان: قسمت نهم»، از این سری کنار خواهد کشید. او گفت:

ما می‌دانیم که جی. جی آبرامز (J.J. Abrams) در حال ساخت یک قسمت دیگر برای سال آینده است که من مشتاقانه برای او کار را انجام خواهم داد و منتظر آن هستم. این [قسمت] سری را به نهمین قسمت خود می‌رساند و کاملاً برای من کافی است.

مشخصاً در این مرحله از حرفه‌ی کاری او، هیچ فردی به جان ویلیامز نمی‌گوید که چه کاری انجام دهد و برای چه عنوانی آهنگسازی کند. او یک افسانه‌ی زنده در آهنگسازی سینما است و اکنون نیاز ندارد که همچنان برای سری محبوب جنگ ستارگان آهنگسازی کند، حتی اگر در Star Wars: The Last Jedi «جنگ ستارگان: آخرین جدای» آهنگ‌های فوق‌العاده‌ای را خلق کرده باشد. از همین لحظه مشتاقیم تا بدانیم که او چه آهنگ‌هایی را برای قسمت بعدی جنگ ستارگان که احتمالاً آخرین قسمت حضور او در این سری است، خلق می‌کند.

فیلمبرداری Star Wars: Episode IX «جنگ ستارگان: قسمت نهم» در تابستان امسال شروع خواهد شد. نهمین قسمت سری جنگ ستارگان که بازیگرانی نظیر دیزی ریدلی (Daisy Ridley)، جان بویگا (John Boyega)، اسکار ایزاک (Oscar Isaac) و آدم درایور (Adam Driver) در آن ایفای نقش خواهند کرد، برای اکران در 20 دسامبر 2019 برنامه‌ریزی شده است.

منبع: Collider

گیمفا


چگونه آهنگهای خود را در Forza Horizon 3 گوش کنیم

زومجی در این پست آموزشی، روش اجرای آهنگ‌های مورد علاقه شما را در بازی Forza Horizon 3 آموزش می‌دهد.

امسال شاهد عرضه یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ چند سال اخیر بودیم. بازی Forza Horizon 3 توانست با تمامی نکات مثبتی که در خود گنجانده بود، تبدیل به بهترین گزینه برای طرفداران این سبک بازی‌ها شود. ما نیز در زومجی به بررسی این بازی پرداختیم و Forza Horizon 3 از دید ما نمره بسیار عالی 9.5 را دریافت کرد. در میان تمامی نکات مثبت این بازی، این که بازیکنان قادر باشند آهنگ‌های شخصی خود را در هنگام بازی گوش دهند یکی از بهترین ویژگی‌هایی بود که Forza Horizon 3 در اختیار مخاطبان خود قرار داد. بازیکنان با استفاده از قابلیت‌های One Drive و Groove Music قادر هستند هر آهنگی را که در دوست دارند به راحتی و بدون دردسر در دنیای بازی و در هنگام رانندگی گوش کنند.

یکی از نکات منفی که در دو قسمت سری Horizon وجود داشت این بود که بازیکنانی که بیش از صد‌‌ها ساعت وقت پای بازی خود می‌گذاشتند، آهنگ‌های بازی برای‌شان تکراری و خسته کننده می‌شد. اما استودیو پلی‌گراند، علاوه بر گسترش تعداد و سبک آهنگ‌های بازی، با قرار دادن این قابلیت که بتوانید موزیک‌های خود را درون بازی گوش کنید، دیگر اجازه نمی‌دهد که بازیکنان حداقل از این بخش بازی خسته شوند.

ما نیز در زومجی در این مقاله آموزشی کوتاه سعی داریم تا روش اجرای آهنگ‌های شخصی و مورد علاقه بازیکنان را در بازی Forza Horizon 3 آموزش دهیم.

1

برای شروع کار شما ابتدا باید از طریق سایت یا برنامه One Drive آهنگ‌های مورد نظر خود را آپلود کنید. برای این کار، هنگامی که وارد سایت وان درایو شدید، با ایمیلی که گیمرتگ ایکس‌باکس لایو شما روی آن ساخته شده است وارد محیط کاربری خود شوید. حال در قسمت فایل‌ها و از طریق گزینه آپلود، آهنگ‌های مورد علاقه خود را آپلود کنید. این کار ممکن است با توجه به سرعت اینترنت شما و تعداد و حجم ترک‌هایی که آپلود می‌کنید چندین و چند دقیقه طول بکشد.

2

پس از آپلود آهنگ‌های مورد نظر، کار شما با برنامه یا سایت وان درایو تمام شده است و حال باید به سراغ برنا‌مه Groove Music در ویندوز 10 یا نسخه‌های موبایلی Groove Music بروید. در این بخش، در سمت چپ برنامه، گزینه‌ای به نام Playlists وجود دارد که باید پس از کلیک روی گزینه + پوشه آهنگ‌های مورد نظر خود را بسازید. بعد از نوشتن نام پوشه خود که می‌تواند هر چیزی که دوست دارید باشد، با کلیک بر روی گزینه Save، پوشه خود را بسازید و ذخیره کنید.

3

حال برای به اتمام رساندن کار، باید پس از انتخاب آهنگ‌های خود، در قسمت پایین صفحه با کلیک بر روی گزینه Add to، ترک‌های خود را به پوشه‌ای که ساخته‌اید انتقال دهید. انجام این کار بیشتر از چند لحظه طول نمی‌کشد و پس از انجام آن، کار شما با رایانه شخصی و برنامه‌های One Drive و Groove Music تمام شده است.

forza

حال باید وارد بازی خود از طریق کنسول ایکس‌باکس وان یا ویندوز 10 شوید و در قسمت Home، وارد بخش تنظیمات صدا یا Audio شوید. پس از وارد شدن به این بخش، گزینه دوم این لیست مربوط به Grove Music Playlist می‌شود و باید توسط فلش‌های چپ و راست کنترلر، آن پوشه‌ای که در برنامه Groove Music ساخته‌اید را در این بخش انتخاب کنید. البته این را هم فراموش نکنید که اگر به صورت آنلاین وارد بازی نشوید، پوشه و آهنگ‌هایی که آپلود کرده‌اید هرگز در این بخش ظاهر نخواهند شد.

forza

کار تمام شد! حالا در هنگام رانندگی و با استفاده از فلش‌های چپ و راست، رادیو بازی را روی Groove Music قرار دهید و از تمامی آهنگ‌هایی که انتخاب و آپلود کرده‌اید لذت ببرید.

البته یکی از نکات منفی این بخش این است که نمی‌توان در لیست آهنگ‌ها چرخید و آن‌ها را عقب و جلو ز‌د. البته روشی برای انجام این کار وجود دارد. به این ترتیب که اگر می‌خواهید زودتر به آهنگ‌های بعدی برسید، باید موج رادیو‌یی را عوض کنید و سپس دوباره وارد ایستگاه رادیویی Groove Music شوید.  به این ترتیب آهنگ بعدی شروع به پخش شدن می‌کند. البته خوب این روش به آن صورت قابل قبول نیست و بهتر بود که قادر بودیم خودمان آهنگ‌ها را عوض کنیم، اما به هر حال، گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه خود در هنگام رانندگی در دنیای استرالیای Forza Horizon 3 لذتی عالی دارد که باید آن را تجربه کنید.


دلیل جدایی کوجیما از کونامی از زبان آهنگساز سه قسمت اول Metal Ge

91 روز از زمانی‌ که بازی Silent Hills لغو شد می‌گذرد و  کوجیما در حال پایان دادن همکاری خود با کونامی است و ما کماکان نمی‌دانیم که دلیل این تصمیمات چه بوده است. اخیرا شایعاتی در پادکست کُدک مطرح شد که دلیل این جدایی را تا حدودی توضیح داد.

یکی‌ از مجریان پادکست کدک به نام دیلی ادعا می‌کند که در مصاحبه‌ایی که با آهنگساز قدیم سری Metal Gear, ریکا موراناکا، انجام شده حضور داشته. بنابر گفته‌ی موراناکا دلیل اختلافات کوجیما و کونامی این بوده است که کوجیما پولی‌ از سود حاصل از فروش بازی Metal Gear دریافت نمی‌کرده و به جای آن‌ حقوق ثابتی را بدون توجه به موفقیت و یا عدم موفقیت بازی دریافت می‌کرده است. این مساله به علاوه بودجه ساخت بسیار بالای بازی دلیل اصلی‌ این قطع همکاری بوده است.

البته لازم به ذکر است که تمام حرف‌های گفته شده در حد شایعه است و هیچ منبع موثقی برای تأیید این سخنان وجود ندارد زیرا این سخنان به صورت مستقیم از زبان موراناکا شنیده نشده است.

رونوشت قسمتی‌ از پادکست که مربوط به این جریان است را در زیر می‌توانید بخوانید:

دلیل اصلی‌ قطع این همکاری بنا به گفته موراناکا این بود که کوجیما یک حقوق ثابتی دریافت می‌کرد و هیچ سودی از فروش بازی عایدش نمی‌شد. بدون در نظر گرفتن این واقعیت که چه سرنوشتی در انتظار بازی خواهد بود او مقدار مشخصی‌ پول دریافت می‌کرد و در ضمن برای ساخت بازی کوجیما در حال خرج کردن مقدار بسیار زیادی پول بود و بارها پروژه را عقب انداخته بود. دلیل اینکار وی هم این بود که کوجیما می‌خواست ویژگی‌های جدیدی به بازی بیافزاید و مطمئن شود که بازی به بزرگ‌ترین و بهترین چیزی که می‌تواند تبدیل شود. کونامی از این قضیه ناراحت بود زیرا عقب انداختن انتشار بازی تأثیری بر روی کوجیما نداشت. او در حال خرج کردن بودجه بازی بود و مرتب در حال بروز رسانی کردن و بهینه‌تر کردن موتور فاکس بود و پس از تمام این اقدامات باز هم بازی را به تأخیر انداخت زیرا به عقیده وی موتور فاکس هنوز آماده نشده بود و کونامی اصلا از این موضوع خوشحال نبود چون او به هیچوجه از سود فروش بازی سهمی عایدش نمی‌شد.

در نظر موراناکا، کوجیما یک بازی‌ساز فوق‌العاده‌ است و به احتمال بسیار زیاد بهترین بازی‌ساز نسل خودش است اما او ذهن تجاری قوی‌ای که کونامی از وی انتظار داشت را ندارد. به طور مثال، بجای اینکه او در هزینه تولید بازی با کمتر کردن رزولوشن شاخ و برگ درختان صرفه‌جویی‌ کند، او می‌خواست همه‌چیز به بهترین شکل ممکن به نظر برسد. موراناکا می‌گوید پول ساخت 30 تا 40 اهنگ به وی پرداخت شده بود اما هیچکدام از آنها در نسخه نهایی بازی وجود نداشتند. کوجیما چندین بار به وی گفت که آهنگ دیگری بسازد زیرا کوجیما تا راضی‌ نشود دست بردار نخواهد بود و کوجیما به خوبی‌ می‌داند که مردم دوست دارند چه چیزی را در بازی بشنوند.

موراناکا به طور مستقیم با کوجیما کار کرده بود. وی که در قسمت پنجم این بازی حضور ندارد می‌گوید که Metal Gear Solid V از نظر موسیقی ضربه می‌خورد زیرا وی وظیفه آهنگ سازی آنرا بر عهده ندارد زیرا کونامی نمی‌توانست حقوق موراناکا را تامین کند. کونامی به جای اینکه به وی پول بدهد تا او بتواند یک تیم قوی جمع کند و به کار ساخت موسیقی برای بازی بپردازند، کار جمع کردن تیم را بدون استفاده از موراناکا انجام داد.

با توجه به این سخنان ما می‌توانیم به دو حالت به این مساله نگاه کنیم. حالت اول این است که کونامی نمی‌خواست به کوجیما بودجه‌ای بدهد که او بتواند بهترین چیزی که می‌تواند را بسازد بخاطر اینکه برای کونامی اینکار بسیار از لحاظ مالی‌ سنگین بود و همانطور که می‌دانید کونامی در حال حاضر اصلا در شرایط مالی‌ خوبی‌ قرار ندارد و سرمایه‌گذاری بسیار زیاد بر روی Metal Gear Solid V برای آنها یک ریسک بزرگ محسوب می‌شد.

حالت دوم نگاه کردن به این موضوع این است که کوجیما در حال خرج کردن بودجه بازی بر روی امکاناتی بود که به نظر کونامی اصلا مهم نبودند و به تعویق انداختن بازی نیز کونامی را مجبور می‌کرد که به وی برای مدت بیشتری حقوق بدهند.

در جدیدترین پرده از مشکلات پیش آمده بین کوجیما و کونامی، نام کوجیما از روی عکس رسمی بازی Metal Gear Solid V توسط حذف شده بود.

منبع: Destructoid

زومجی


موسیقی Battlefield 1 را در Battlefield 4 گوش کنید

در رابط کاربری جدید بازی Battlefield 4 بخشی برای بازی Battlefield 1 وجود دارد که با ورود به آن می توانید موسیقی متن این بازی را بشنوید.

بروزرسانی جدید بازی Battlefield 4 تغییراتی در رابط کاربری این بازی بوجود آورده است که از بین آن‌ها می‌توان به تغییر در ظاهر منوها، امکان جابه‌جایی بین بازی‌های سری بتل‌فیلد و حذف شدن Battlelog اشاره کرد. اما یکی از بخش‌های جدید این رابط کاربری صفحه‌ای مربوط به بازی Battlefield 1 است که با ورود به آن علاه بر مشاهده تریلر منتشر شده در نمایشگاه گیمزکام و پیش‌خرید، می‌توانید به موسیقی تم فوق‌العاده این بازی که به سبک ارکسترال ساخته شده، گوش فرا دهید. ویدیویی از این بخش را در زیر مشاهده می‌کنید:

دانلود SD360p | دانلود HD720p

پیش از این در نسخه آلفا محدود بازی Battlefield 1 که در دسترس برخی از اصحاب رسانه و بازیکنان قرار گرفته بود، این موسیقی تم شنیده شد. بتای عمومی این بازی از تاریخ 31 آگوست (10 شهریور) بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی آغاز خواهد شد. با این حال Battlefield Insiderهایی که تا پیش از تاریخ 21 آگوست (31 مرداد) به عضویت خبرنامه کمپانی الکترونیک آرتز را در آمده باشند، ایمیلی حاوی یک کد دریافت می‌کنند که با استفاده از آن می‌توانند زودتر از دیگران به تجربه بازی بپردازند. در بتای عمومی بازی Battlefield 1، بازیکنان در صحرای سینا که قابلیت میزبانی 64 بازیکن همزمان را دارد، به نبرد با یکدیگر می‌پردازند. همانطور که پیش از این اعلام شده بود، تمام نقشه‌های این بازی دارای آب و هوای پویا خواهند بود. اخیرا شایعه‌ای مبنی بر حجم 6?2 گیگابایتی بتای Battlefield 1 بر روی پلتفرم ایکس‌باکس وان پخش شد.

زومجی