سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آلبوم موسیقی متن فیلم «به وقت شام» رونمایی میشود

موسیقی ما - موسیقی متن فیلم «به وقت شام» ساخته کارن همایون‌فر‌ روز دوشنبه 17 اردیبهشت با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا، کارن همایونفر و جمعی از اهالی سینما و موسیقی در پردیس کوروش رونمایی می‌شود.
 
آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی «به وقت شام» در 22 قطعه ساخته شده که سال گذشته برنده سیمرغ بلورین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر نیز شده است. مراسم رونمایی از این آلبوم موسیقی در اکران مردمی فیلم «به وقت شام»، ساعت 22 در پردیس سینمایی کورش با حضور سینمادوستان برگزار خواهد شد.
 
فیلم سینمایی «به وقت شام» روایت متفاوتی از موضوع داعش و نبرد با این گروهک تروریستی دارد که پنجمین همکاری حاتمی‌کیا و همایونفر محسوب می‌شود.
 
این آهنگساز مطرح که از فیلم «به وقت شام» با عنوان بزرگترین، پیچیده‌ترین و بی‌پرواترین تولید سینمایی ایران یاد کرده بود درباره موسیقی این فیلم گفته است: «من برای موسیقی «به وقت شام» زحمت زیادی کشیدم ولی تجربه این‌طور بوده که برای کارهای متوسط تشویق و برای کارهای خیلی خوبم تنبیه شده‌ام؛ به همین دلیل هیچ‌گاه ‌نمی توانم درباره کیفیت این اثر نظر بدهم. ما ماه‌ها روی موسیقی این اثر کار کردیم و در طول کار خیلی چیزها را حذف و خیلی چیزها را اضافه کردیم و اتودهای زیادی زدیم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که ابراهیم حاتمی‌کیا در هیچ موردی -از مونتاژ و فیلمبرداری گرفته تا ساخت موسیقی- کوتاه نمی‌آید بنابراین همه عوامل همیشه مجبور هستند که بهترین کار خود را ارائه کنند.»
 
نظارت ضبط و بخشی از میکس و مسترینگ موسیقی این فیلم که در استودیو «شهر صدا» انجام گرفته، به عهده احسان بیرقدار بوده و ضبط کل مجموعه و میکس و مسترینگ موسیقی تیتراژ آن نیز توسط حامی حقیقی صورت گرفته است.
 
کارن همایونفر که سال گذشته علاوه بر فیلم سینمایی «به وقت شام»، برای موسیقی متن فیلم «عرق سرد» نیز نامزد کسب سیمرغ بود، برای فیلم‌های «زادبوم» (ابوالحسن داوودی) و «جرم» (مسعود کیمیایی) سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده بود و در دوره قبلی جشنواره هم موفق شد سومین سیمرغش را از این جشنواره سی و شش ساله دریافت کند.
منبع: 
موسیقی ما

موسیقی متن فیلم «جوخه انتحار» توانست در 5 بخش جایزه گرمی کاندید

امسال سال بسیار خوبی برای طرفداران «دنیای سینمایی دی سی» (DCEU) بود. آثار زیادی در این زمینه به نمایش درآمدند و فیلم هایی مانند «زن شگفت انگیز» و «بتمن» نیز در آینده اکران خواهند شد. یکی از بهترین آثار در این زمینه، فیلم «جوخه انتحار» است که توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند.

علاوه بر داستان و جلوه های ویژه، بسیاری از جنبه های دیگر فیلم نیز مورد تحسین قرار گرفته اند. از جمله آن ها می توان به موسیقی آن اشاره نمود که توانسته بسیار موفق ظاهر شود. آلبوم آهنگ های «جوخه انتحار»، از آهنگ هایی ساخته چند هنرمند و در چندین ژانر تشکیل شده که برخی از آن ها به طور اختصاصی برای فیلم ساخته شده اند.

تعدادی از آهنگ ها توانسته اند نظر مردم را جلب نموده و به شهرت برسند. به علاوه، آن ها در میان نامزدهای دریافت جوایز گرمی نیز دیده می شوند. اینستاگرام رسمی «جوخه انتحار»، در پست اخیر خود به این آهنگ ها اشاره کرده است. «Heathens» ساخته گروه «Twenty One Pilots»، «لامبورگینی بنفش» ساخته «Skrillex and Rick Ross» و کل آلبوم منتشر شده، در بخش های مختلف کاندید شده اند.

s

آهنگ های «Heathens» و «لامبورگینی بنفش» در بخش «بهترین آهنگ برای رسانه تصویری» با حریفانی مانند «Can’t Stop the Feeling» برای فیلم ترول ها، «همانند آتش»، «همه چیز را امتحان کن» ساخته شکیرا برای زوتوپیا و «نقاب» ساخته «پیتر گابریل» برای فیلم «اسنودن»، به رقابت خواهند پرداخت.

روزیاتو


Spotify برای پلیاستیشن هم موسیقی مینوازد

سرویس استریم موسیقی اسپاتی‌فای حتی برای خیلی از علاقه‌مندان به موسیقی در ایران آشنا است و از آن در گ

سرویس استریم موسیقی اسپاتی‌فای حتی برای خیلی از علاقه‌مندان به موسیقی در ایران آشنا است و از آن در گوشی‌های هوشمند یا رایانه‌های شخصی استفاده می‌کنند. حال این سرویس محبوب قرار است راه خود را به کنسول‌های خانگی سونی باز کند تا از این پس کاربران هنگام بازی هم بتوانند از شنیدن موسیقی لذت ببرند. با زومجی همراه باشید. سرویس اسپاتی‌فای به صورت انحصاری به بخشی از پلتفرم پلی‌استیشن موزیک اضافه می‌شود و جای سرویس موزیک آنلیمیتد(Music Unlimited) را می‌گیرد. سرویس Music Unlimited در تاریخ 28 مارچ (8 فروردین 1394) به طور کامل در 19 کشور دنیا از کار خواهد افتاد و کسانی که حساب کاربری فعال دارند از 28 فوریه (9اسفند 1393) به مدت یک ماه اشتراک رایگان دریافت می‌کنند. همزمان با پایان کار سرویس Music Unlimited، در بخش پلی‌استیشن موزیک، کاربران شاهد سرویس استریم اسپاتی‌فای خواهند بود که دو حساب کاربری رایگان و ویژه (Premium) در خود دارد. حق اشتراک ماهیانه‌ی این سرویس 9.99 پوند در بریتانیا خواهد بود. این سرویس علاوه بر کنسول‌های خانگی پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4، روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌‌های اکسپریا سونی هم قابل استفاده خواهد بود. از نکات جالب استفاده از این سرویس، امکان پخش موسیقی هنگام اجرای بازی است که مورد علاقه‌ی طرفداران موسیقی و بازی قرار خواهد گرفت. فرد داتون از سونی در بلاگ رسمی پلی‌استیشن اعلام کرد که کاربران پلی‌استیشن نیازی به خرید اشتراک ماهانه هم نخواهند داشت و فقط نسخه‌ی رایگان اسپاتی‌فای دارای بنرها و بخش‌های تبلیغاتی خواهد بود. سرویس استریم موسیقی اسپاتی‌فای دارای بیش از 30 میلیون قطعه موسیقی و 1.3 میلیارد لیست پخش متنوع است که آن را تبدیل به یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین سرویس‌های استریم موسیقی کرده است. سونی هنوز به طور رسمی از بخش پلی‌استیشن موزیک رونمایی نکرده اما انتظار می‌رود در ماه مارچ خبرهایی از آن منتشر شود. منبع: PlayStation Blog

زومجی


چیپس جدید دوریتوز؛ محصولی که موسیقی متن فیلم «نگهبانان کهکشان 2»

همواره راه های مختلفی برای بازاریابی یک محصول و شناساندن آن به افراد مختلف وجود دارد. اما راه حلی که توسط کمپانی مارول در نظر گرفته شده، با سایر مواردی که تا به حال دیده ایم تفاوت دارد.

اگر اندکی به غذا خوردن و خوراکی ها علاقه داشته باشید، حتما نام چیپس «دوریتوز» را شنیده اید. این محصول توسط کمپانی «فریتو-لی» تولید می شود و در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. اکنون کمپانی مارول تصمیم گرفته برای آنکه نام ««نگهبانان کهکشان 2» فیلم جدید خود را بیشتر بر سر زبان ها بیاندازد، با شرکت یاد شده همکاری نماید.

بر این اساس دوریتوز به صورت محدود پاکت های چیپسی ارائه می کند که در آن پخش کننده نوار قابل شارژی قرار گرفته و برای شما موسیقی متن کامل این فیلم را پخش می نماید. درون این آلبوم 14 آهنگه، موسیقی های پاپ و راک دهه 60 و 70 میلادی از هنرمندانی مانند فلیتوود مک، جرج هریسون، جیپ تریک و دیوید هسلهاف قرار گرفته است.

dims

این نخستین باری نیست که فریتو-لی از فناوری برای فروش بیشتر محصولات خود استفاده می کند. امسال در خلال برگزاری لیگ فوتبال ملی آمریکا (سوپربول)، برند توستیتوز محصول خاصی را روانه بازار کرد. در بسته های ارائه شده حسگری وجود داشت که می توانست وجود الکل در نفس را نشان دهد.

روزیاتو


آهنگساز برنده اسکار در تالار وحدت

موسیقی ما - نیکولا پیووانی آهنگساز و رهبر ارکستر مشهور ایتالیایی به ایران می‌آید تا علاوه بر حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر، در تالار وحدت هم روی صحنه برود.
 
میکولا پیووانی که سابقه همکاری با فیلمسازان نامداری چون فدریکو فلینی، برادران تاویانی و مارکو بلوکیو را دارد، پنجم اردیبهشت‌ماه مصادف با 25 آوریل در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و در این کنسرت منتخبی از قطعاتی که پیش از این برای تعدادی از فیلم‌های سینمایی ساخته است، اجرا می‌کند که در یک سانس و ویژه مهمانان جشنواره و مدعوین است.
 
پیووانی برای بیش از 130 فیلم موسیقی متن ساخته و برای‌ «زندگی زیباست» (1997) به کارگردانی روبرتو بنینی اسکار بهترین موسیقی فیلم را از آن خود کرد.
 
او موسیقی متن سه فیلم «مصاحبه»، «جینجر و فرد» و «صدای ماه» به کارگردانی فلینی را ساخته و بعد‌ها باله‌ای با نام «باله فلینی» را تصنیف کرد. موسیقی برنده اسکار فیلم «زندگی زیباست» در سال 2000 نامزد دریافت جایزه گرمی در رشته «بهترین موسیقی متن برای سینما، تلویزیون و دیگر رسانه‌های بصری» شد.
 
از میان فیلم‌هایی که نیکولا پیووانی برای آن‌ها موسیقی تصنیف کرده می‌توان به «هیولا را در صفحه اول سیلی بزن» (مارکو بلوکیو، 1972)، «عطر بانوی سیاه‌پوش» (فرانچسکو باریلی، 1974)، «ردپا روی ماه» (لوئیجی باتزونی، 1975)، «جهش در تاریکی» (مارکو بلوکیو، 1980)، «شب سن لورنزو» (برادران تاویانی، 1982)، «کائوس» (برادران تاویانی، 1984) اشاره کرد.
 
پیووانی اعتقاد دارد ساختن موسیقی متن برای فیلم‌های زیاد باعث درجا زدن موسیقی‌دان می‌شود اما در تئا‌تر، موسیقی بالا‌تر از هر هنری است. پیووانی در زمینه تئاترهای موزیکال نیز فعالیت دارد و در حوزه موسیقی ارکسترال و مجلسی نیز کار می‌کند.
 
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 19 تا 27 آوریل 2018 (30 فروردین تا 7 اردیبهشت 1397) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

موسیقی ما